חיפוש
 
לדף הבית >>     Mega Links - תוכן שיווקי >>

מיניות ואינטימיות בגיל השלישי

 

במשך זמן רב מדי, השיח החברתי הרווח צייר תמונה עגומה ואפרורית של מיניות ואינטימיות בגיל השלישי. כיום, מחקרים עדכניים מאתגרים את הסטיגמות המיושנות הללו, שאבד עליהן הקלח,ומצביעים על כך שמציאות החיים של בני גיל הזהבהיא הרבה יותר תוססת וחיונית ממה שנהוג לחשוב

 

במשך זמן רב מדי, השיח החברתי הרווח צייר תמונה עגומה ואפרורית של מיניות ואינטימיות בגיל השלישי. כיום, מחקרים עדכניים מאתגרים את הסטיגמות המיושנות הללו, שאבד עליהן הקלח,ומצביעים על כך שמציאות החיים של בני גיל הזהבהיא הרבה יותר תוססת וחיונית ממה שנהוג לחשוב.

ברוח זו,בבית גיל הזהב תל אביב, דיור מוגן הממוקם בליבה הפועם של העיר תל אביב, מערכות יחסים ואינטראקציות בין אישיות ניצבות בראש סדר העדיפויות - בפני קהילת הדיירים עומדות מגוון פלטפורמות ייחודיות ליצירת קשרים אפלטוניים ורומנטיים כאחד, מתוך ההכרה בכך שהצורך בקרבה רגשית ובאינטימיות לעולם מהוויםיסוד בסיסי של הקיום האנושי.

מהי אינטימיות ומדוע היא כה חשובה?

אינטימיות היא הרבה מעבר לקרבה פיזית - זוהי סימפוניה רב גונית של רגשות עמוקים, של אינטראקציות חברתית מהנות ושל תחושת שייכותוסולידריות.במובנים רבים, אינטימיות (על כל מובניה)משחקת תפקיד מרכזי בקידום הרווחה הכללית ואיכות חייהם של בני גיל הזהב. מחקרים מלמדים אותנו כי פעילות מינית ומערכות יחסים אינטימיות בגיל מאוחר תורמות לרמות גבוהות יותר של סיפוק מהחיים, ואף משפרות מדדים בריאותיים שונים. מעבר לכך, יחסים אינטימיים משיאים את תחושת הערך העצמי של האדם והופכים את חוויית החיים שלו לססגונית ומפעימה.

הגיעה העת לנפץ מיתוסים

סטיגמת הגילנות מנציחה את התפישה לפיה מערכות יחסים אינטימיות וחיי מין פעילים הם מנת חלקם של צעירים בלבד. כפי שראינו, מדובר בפרספקטיבה סטריאוטיפית ומוטעית, אשר מתעלמת מהצרכים ומהשאיפות של בני גיל הזהב בעידן המודרני, ומעוררת תחושות לא רצויות של בושה ואשמה בכל הנוגע למיניות ואינטימיות.

איגדנו בפניכם מספר צעדים ראשוניים שניתן לנקוט בהם, על מנת לטפח תרבות מקבלת, מכילה ומעצימה,המאפשרת לכל אדם, בכל גיל, להרגיש רצוי מסופק:

  • קבלת טיפול פיזי או רגשי -שינויים פיזיולוגיים הקשורים לגיל יכולים ללא ספק להשפיע על התפקוד המיני. עם זאת, זהו ממש לא סמל לקץ החיים האינטימיים, שכן כיוםהרפואה המודרנית מציעה מגוון פתרונות יעילים ופשוטים ליישום. כך, למשל, תרופות ממריצות חשקים וטיפולים הורמונליים למיניהם יכולים לשפר משמעותית את הבריאות המינית של גברים ונשים כאחד.

שימו לב - לעיתים, הטיפול האידאלי בבעיות בתפקוד המיני הוא דווקא רגשי ולא פיזי. הרי, לא אחת קורה שתחושות של דיכאון או חרדה הן אלו שגורמות לירידה בחשק ובתשוקה. במובן זה, טיפול בסימפטומים נפשיים הוא הפתח למיניות בריאה.

  • הקפדה על תקשורת פתוחה -דיאלוג כן ופתוח על מיניות בקרב בני גיל הזהב הוא חיוני במיוחד, שכן הוא מערער את סטיגמת הגילנות ומעצים את חברי הקהילה לקבל החלטות מושכלות לגבי רווחתם המינית.במסגרת החיים בדיור מוגן, המאפשר דיור מוגן מחירים נגישים ,מקדמיםתקשורת שקופהבאמצעותתוכניות חינוכיות שמספקות מידע מדויק על בריאות מינית ואינטימיות בגיל השלישי, וכן באמצעות פורומים וסדנאות ייעודיים, המהוויםמרחבים בטוחים שבהם הדיירים יכולים לשאול שאלות ולהביע חששות ותהיות, ללא שיפוטיות.
  • הרחבת מעגלים חברתיים - בגיל השלישי, כמו בכל גיל, קשרים חברתיים עמוקים הם משמעותיים במיוחד, שכן הם מאפשרים להימנע מתחושת בדידות ומגבירים את תחושת הערך העצמי. דרך אידאלית להיכרות עם בעלי תחומי עניין משותפים היא השתתפות בפעילויות חברתיות מעשירות ומגבשות שמתקיימות במסגרת הקהילתית והמכילה של דיורים מוגנים איכותיים.

 

בית גיל הזהב תל אביב - דיור מוגן בתל אביב שמעצים קשרים בין-אישיים

בימינו, מתקני דיור מוגן בתל אביב כמו בית גיל הזהב תל אביב, מכירים בכך שהצורך של בני גיל הזהב בקרבה ובאינטימיות נותר שריר וקיים גם בגילאים אלו. בשל כך, בית גיל הזהב מציע לדייריו הרבה מעבר לחוויית חיים שוקקת בלב תל אביב - הוא מטפח סביבה אופטימלית לכינון קשרים חדשים, להעמקת קשרים קיימים ולשגשוג מנטלי של חברי הקהילה. כך, למשל, הדיירים מוזמנים להתאסף ב"גולדן בר", בר ייעודי לבני הגיל השלישי שממוקם במרפסת הבית, ולשוחח יחד על מגוון של סוגיות ותחומי עניין. מי שמעוניינים בפעילות אנרגטית יותר, פוקדים את "מועדון הזהב", מועדון ריקודים סלוניים שפועל פעמיים בשבוע בשעות הערב, ורוקדים יחד לצלילי מנגינות מוכרות, תוך שהם מכירים פרטנרים פוטנציאליים לקשר חברי או זוגי כאחד.

חשוב לציין כי בית גיל הזהב תל אביב מתייחד בכך שהוא מאפשר לכל דייר למצוא את האיזון המושלם בין חייו האישיים לחייו הזוגיים. כך, כל דייר מתגורר ביחידת דיור עצמאית משלו, ונתונה בידיו הבחירה מתי לבלות עם הדיירים האחרים ועם הפרטנרים הזוגיים, ומתי ליהנות מהמרחב האישי.

בסופו של יום, נדמה כי על ידי יישום גישה בריאה ומכילה כלפי קרבה ואינטימיות, קהילות דיור מוגן יכולות לשפר משמעותית את איכות החיים של דייריהן. בית גיל הזהב תל אביב מדגים זאת היטב, במחויבותו הבלתי מעורערת לטפח סביבה תומכת שבה הדירים יכולים לגלות מחדש את חדוות האינטימיות, ולשזור את הפרק החדש בחייהם בחוויות בלתי נשכחות.

 
 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים