חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית - תל אביב >>

סוגי מיתוג מיתוג לפי סוג העסק

 

אנו חיים בעידן בו מיתוג ובידול לעומת המתחרים הוא שם המשחק, בין אם הדבר נעשה דרך המדיה הדיגיטלית ובין אם באמצעים מסורתיים כמו שלטי חוצות, כרטיסי ביקור, קמפיינים ברדיו ובטלוויזיה. יחד עם זאת, ברור שאת המיתוג צריך להתאים לסוג העסק, למצבו ומטרותיו ועל כך יוסבר במאמר הבא.

 

המשק הישראלי מאופיין בתחרות גבוהה ובאי וודאות, כאשר הנתונים מעידים שעסקים רבים מתקשים להשאיר את הראש מעל המים. לפיכך ישנה חשיבות עצומה ליצירת תדמית חיצונית משמעותית וחיובית ולמתן ביטחון במוצרים ובשירותים של העסק לקהלי היעד ולבעלי העסק עצמם. תהליך מיתוג עסקי הוא בהחלט הדרך הנכונה להשיג את היעדים הללו, והוא מבוסס על פגישות אפיון ואסטרטגיה, חקר שוק ובניית שורה ארוכה של אמצעים הכוללים עיצוב של הלוגו, בחירת שם לעסק במידה ומדובר בעסק חדש, בנייה של אתר אינטרנט, סלוגן מנצח, אסטרטגיית תוכן העוברת בכל המוצרים הקשורים לשיווק העסק, ועוד.

הבדלים בתהליכי מיתוג

המאפיינים של תהליך מיתוג עסקי משתנים גם בהתאם לסוג העסק וגם בהתאם למצבו ולמטרותיו. כך למשל מדובר בתהליך משמעותי עבור עסקים חדשים המעוניינים להגיע לעמדה יציבה ומבוססת, אך גם לעסקים ותיקים אשר חווים קושי לבדל את עצמם מול מתחרים ולהיכנס באופן חיובי לתודעת הלקוחות, עסקים שמסיבה זו או אחרת התדמית שלהם נפגעה, עסקים המעוניינים לעשות מתיחת פנים למותג וכדומה, ובכל אלו קיימים הבדלים בתהליך.

על מנת להבהיר את ההבדלים במיתוג לפי סוג העסק, נביא כדוגמה מיתוג הייטק. אומנם ישנם קווי דמיון בין תהליך זה למה שמבוצע בענפים אחרים, אך זוהי נישה העומדת בפני עצמה. לפיכך יש לפנות אל חברה בעלת היכרות מעמיקה עם צרכיהן המיוחדים של חברות בתחום, שתשים דגש לא רק על שפת המיתוג אלא גם על אמצעים דיגיטליים מרובים, על פעילות ברשתות החברתיות וברשת האינטרנט, ובכלל על חדשנות טכנולוגית.

בתחום זה של ההייטק ישנן חברות אשר קהל היעד שלהן הוא לקוחות שקונים את השירות או המוצר, ומאידך ישנם סטארטאפים הפונים גם ובעיקר אל משקיעים פוטנציאליים או לעובדים איכותיים שיהיו מעוניינים להצטרף למיזם, ולפיכך זוהי שפה בעלת אלמנטים שונים. בעולם ההייטק גם ישנן תמורות משמעותיות בשנים האחרונות של יציאה ממגדל השן ומעבר אל תדמית שמחוברת על החברה והקהילה, וזהו תהליך מיתוג שחשוב לדעת כיצד מבצעים אותו בצורה נכונה.

על כן, כאשר אתם בוחרים חברה לצורך מיתוג העסק חשוב מאוד לבחון את הניסיון הספציפי שלה ואת תיק העבודות שלה בתחום הפעילות שלכם.

 
 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים