חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

ההבדל בין NLP לדמיון מודרך / עדה ריפשטוס

 

תושב העיר פונה למנהלת הפורום NLP ואימון אישי- עדה ריפשטוס בשאלה: ”רציתי לדעת מה ההבדלים בין דימיון מודרך, לשיטת ה-nlp”. לתשובת מנהלת הפורום כנסו...

 

 תשובת מנהלת הפורום- עדה ריפשטוס

שלום.

באימון – NLP נעשה שימוש רב בדמיון. על-ידי גירוי ותרגול הדמיון, המוח למעשה מבצע חזרה גנרלית מנטאלית של כל מה שהמתאמן רוצה להגשים בפועל. במוחנו קיימות שתי אונות – הימנית והשמאלית. כל אחת מהן מופרדת כמעט לחלוטין מהשנייה, תהליכי העברת המידע בתוכן שונים לחלוטין זה מזה, ולפיכך ה`אישיות` של כל אונה שונה לגמרי מזו של השנייה. האונה הימנית מתרכזת בכל המתרחש ברגע ההווה.

אונה זו ממפה את כל המידע החושי המשתנה מרגע לרגע באופן סימולטני בכל גופינו; היא קולטת רגשות, תחושות פיסיות, ריחות, צלילים ומראות בדיוק כפי שהם ברגע ההווה, מבלי לפרש אותם, לשפוט ו/או להבין אותם מעבר לכך. לאור זאת האונה הימנית מייצגת את האינטואיציה שלנו. האונה השמאלית אחראית על הדיבור-השפה, הכתיבה, הקריאה, המתמטיקה, ההיגיון ועוד.

תפקיד האונה השמאלית הוא לאסוף מידע ופרטים מהאונה הימנית באופן ליניארי ושיטתי, להכניס את המידע לקטגוריות מאורגנות, להכליל אותו עם כל המידע שלמדנו ורכשנו בעבר ולהשליך בהתאמה את כל האפשרויות ההגיוניות שעשויות להתרחש לאור מידע זה – בעתיד. האונה השמאלית חושבת באמצעות השפה והמילים.

היא זו שיוצרת עבורנו הבחנה בין עולמינו הפנימי לזה החיצוני. היא מייצרת את ה”אני”, קרי; את היותי אינדיבידואל מול שאר העולם. על פי גישת ה-NLP, שימוש באונה השמאלית הוא כמובן חיוני ביותר להתקדמות ולשיפור ביצועים, אך הוא איננו שלם כאשר אין גישה מלאה גם לתחומי התפקוד המאפיינים את האונה הימנית.

כיצד אנו עושים שימוש בשתי האונות באימון – NLP? באימון-NLP אנו נעים בזמן, מחברים את המתאמן למשאבים שלו דרך היזכרות וחוויית סיטואציות שונות בחייו, מזמינים אותו להביא את המציאויות השונות אל תוך חדר האימון באמצעות הדמיון ומאפשרים לו כך – לא רק לדבר ולחשוב על העתיד הרצוי, אלא גם להרגיש אותו, לחוש אותו ולראות אותו, כאילו הוא קורה באותו הרגע. בדרך זו – המתאמן למעשה מתרגל במוחו את מה שהיה רוצה להגשים, ובנוסף לכך – מלמד את עצמו להרגיע לחצים וקונפליקטים המונעים ממנו להגשים את עצמו ולממש את יכולותיו. `

אחת מהדרכים האפקטיביות ביותר להגיע לנגישות מקסימאלית עם האונה הימנית שלנו היא באמצעות דמיון מודרך. NLP עושה שימוש רב, ייחודי וממוקד בדימיון מודרך. דימיון מודרך בסגנון ”נלפיסטי” שואב את השראתו מעולם התוכן של מילטון אריקסון (אבי ההיפנותרפיה), שם דגש על חיבור למשאבים פנימיים באמצעות הנחייה מתוכננת ומדויקת המשלבת מילים, מטאפורות ומסרים המשפיעים באופן לא מודע על המודרך. ` האם NLP הוא דימיון מודרך? ובכן, התשובה היא – כן, בין היתר. מתוך מאגר עשיר של טכניקות וכלים רבי השפעה לשינוי החשיבה, ההתנהגות והרגשות – הדימיון המודרך ”הנלפיסטי” הוא אחד מתוך מגוון כלים המאפשרים חיבור מהיר, מדויק ועוצמתי למשאבים פנימיים. 

מקווה שסייעתי לך בתשובתי,
עדה.

יש לכם עוד שאלות לעדה ריפשטוס - מאמנת אישית ומטפלת NLP.? כנסו!

עדה ריפשטוס - מאמנת אישית ומטפלת NLP.

0522498817

 
 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים