חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית - תל אביב >>

איך למתג עסק?

 

אנו חיים בעידן בו מיתוג הוא שם המשחק. זהו עידן תחרותי מאוד כמעט בכל סוגי הענפים, כאשר עסקים רבים מציעים מוצרים דומים למדי. לכן ישנה חשיבות רבה ליצירת בידול של העסק עצמו, מוצריו ושירותיו לעומת מתחרים,

 

אנו חיים בעידן בו מיתוג הוא שם המשחק. זהו עידן תחרותי מאוד כמעט בכל סוגי הענפים, כאשר עסקים רבים מציעים מוצרים דומים למדי. לכן ישנה חשיבות רבה ליצירת בידול של העסק עצמו, מוצריו ושירותיו לעומת מתחרים, תוך הדגשת הזהות הייחודית והסיפור הספציפי שלו באופן העולה בקנה אחד עם היעדים, החזון והמסרים שהוא רוצה להעביר. לשם כך קיימים אמצעים רבים שבהם יש לבחור בתבונה תוך יצירת אסטרטגיה עקבית בתהליך מיתוג מקצועי ורציני.

כמה מילים על תהליך מיתוג

התשובה לשאלה איך למתג עסק יכולה לעבור דרך שורה ארוכה של כלים, אך היא מתחילה בתהליך שאפשר לבצע באופן עצמאי ועדיף כמובן עם גורם מקצועי. מדובר בתהליך המתחיל בשלב האפיון שבו אוספים מידע ומבצעים מחקר מעמיק לגבי העסק עצמו, קהל היעד שלו, המטרות שאליהן הוא שואף וכמובן גם מצב השוק ומה שעושים המתחרים המובילים.

לאחר מכן ניתן לבנות אסטרטגיה שממנה נובעת שפת מותג ייחודית ורלוונטית, התורמת להבלטת העסק כמותג לעומת אחרים. שפת המותג ניכרת בין היתר בסגנון, עיצוב וחזות הלוגו, בצבעים, פונטים, סגנון הכתיבה של טקסטים לסלוגנים ועוד. כך יוצרים סיפור וזהות המתבטאים במותג אטרקטיבי המושך את תשומת הלב. 

כלים רבים למיתוג עסק

כאמור, ישנם כלים רבים שהם ניתן להשתמש לצורך מיתוג לעסק. כך לדוגמא, כיום ישנה חשיבות גדולה לבנייה של זהות דיגיטלית המתבטאת למשל באתר אינטרנט לעסק, יצירה של דף פייסבוק עסקי, פרסום דיגיטלי ברשתות החברתיות ובגוגל, ולעיתים ביצירת אפליקציה מתאימה ואתר מסחרי להזמנות ושירותים אונליין.

יחד עם זאת קיימים גם כלים פיזיים רבים שבהם ניתן לעשות שימוש, כמו למשל שקיות קרטון ממותגות, שקיות נייר ממותגות או שקיות ניילון ממותגות. הכוונה היא לשקיות איכותיות שלעיתים רבות יכולות גם לשמש את הלקוחות לצרכים נוספים מלבד נשיאת המוצרים שנקנו מבית העסק. ככל שמשקיעים בשקיות יותר טובות כך הדבר משפיע על חוויית הקנייה החיובית, ובנוסף לכך ניתן לבצע הדפסות שונות על גבי השקיות עצמן. לדוגמא, ניתן להדפיס עליהן את הלוגו של העסק, סלוגנים וסיסמאות שיווקיות, פרטי התקשרות עם בית העסק ועוד.

במידה ומדובר בשקיות שגם אפשר להשתמש בהן לצרכים אחרים הן הופכות למעשה לשלט פרסום מהלך ברחובות, במרכזי קניות וכדומה. לכן הן מהוות חלק אינטגרלי ממערך השיווק והפרסום של העסק בעלויות סבירות לגמרי.

 
 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים