חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

כנס לשכת מתווכי הנדל”ן הארצית מס` 1 יצא לדרך

 

האם מקצוע התווך בנדל”ן עולה ליגה? רשמו לפניכם את התאריך: 15.11.2018 מלון מלכת שבא באילת, זה היום שבו יצא לדרך הכנס הארצי הראשון של לשכת מתווכי הנדל”ן הארצית . היה כיף לכולם בערב הפתיחה למעט נציג יד 2 שבוודאי היה שמח לא להתארח בכנס,  ואין רע בלי טוב: יד 2 כניראה יוריד מחירים. אינשאללה

 

מקצוע התיווך בכלל וזה של הנדלן בפרט, לעולם לא זכו ממש לחיבוק חם הן מצד התקשורת והן מחלק גדול מציבור המפרסמים, המעדיף לפרסם את מודעות המכירה שלו באופן פרטי ובלבד לא לשלם את עמלת התווך. האם זה בגלל גובה העמלה? שטויות. מפני שאין תקרה לטיפול טוב, מקצועי ומסור, ואין ריצפה לטיפול כושל וחפיף. וזה מתאים לכל מקצוע. 

ולנושא עלויות המתווך. לדברי אנשי נדל"ן רבים, אתר יד 2 המונופוליסט בתחום זה,  "משתף פעולה בדיעבד" עם השוק הפרטי, נותן להם מקום של כבוד בלוח, כולל אופציה לפרסום חינמי, כאשר במקביל לא ריחם על המתווכים וגבה מהם החל מ 6.000 שקל  לשנה בחבילות הזולות והרבה יותר בחבילות היקרות.

ח.נ. מתווך וותיק המחזיק משרד גדול במודיעין סיפר לכותב שורות אלו: "אין לך מושג כמה אנו המתווכים משקיעים בפרסום, הן במקומון המקומי והן באתר יד 2, שניהם סוג של מונופולים בשטח" . ח. עצמו אומד את הוצאותיו בכ- 100.000 שקל לשנה!!!

ועתה לכנס הפתיחה הראשון של לשכת מתווכי הנדל"ן הארצית הרימה (ופעם הראשונה זה לא פשוט) ואין מה לאמר על הארגון למעט מכל הכבוד! למעלה מ 400 איש, רובם המכריע מתווכים לצד יועצי משכנתאות ושאר אנשי מקצועות תומכי נדל"ן, התקבצו למלון "מלכת שבא" לסוף שבוע ארוך.

האמת שבלשכה "לא ריחמו" על המשתתפים ששילמו אגב במיטב כספם עבור האירוח והטיסה, והכינו לו"ז הרצאות ופאנלים צפוף, ובין לבין, הפוגות עם שלל כיבוד עשיר ברמה גבוהה, כשהמטרה למסד את הכנס ולקיימו מעתה באופן קבוע, לחבר ולגבש את המתווכים ברמה הארצית, הצפת סוגיות הנוגעות למהות התפקיד, בעיות וגיבוש דרכים לפתרונן, והמטרה הכי חשובה, האדרת תדמידו של אנשי הנדל"ן.

ח"כ סוויד. באה לברך

את 3 ימי הכנס, החלו מנהלי לשכת המתווכים במפגש פתיחה, בו הוצגו בפני מאות המשתתפים כל ראשי הלשכה, יו"ר מחוזות וסניפים, ואפילו חברת כנסת אחת, (עם חוש חד של ריח בחירות) רוויטל סוויד מהמחנה הציוני שכיבדה את המשתתפים ולפני שמיהרה לטיסה חזרה לקרבות הבחירות במרכז, עלתה לדוכן, הבהירה כמה היא עומדת לצידם של המתווכים ובירכה אותם ואת המארגנים.

אורח נוסף שהמארגנים בדיעבד היו חושבים פעמיים אם להזמינו, היה נציג מראשי אתר יד 2 הידוע לא כל כך לטובה בקרב אנשי המקצוע כאן החשים אותו היטב דרך הכיס.

לזה המארגנים, ראשי הלשכה לא ציפו. זוכרים את ח.נ. ממודיעין שרטן על ההוצאה הכבדה של הפרסום, אז הנה גם בכנס היה מי שלא התבייש לקום ולהביע את זעמו כשהוא קוטע פעם אחר פעם את דבריו של נציג יד 2, כשלא מעט מהנוכחים הצטרפו למחאתו.  המארגנים נכנסו למבוכת מה וביקשו להסיט  בחזרה את הדיון "למקומו הטבעי", אבל מי שהציל את המצב היה דוקא  נציג האתר עצמו, שהופתע (מעניין ממה...) מעוצמת התגובות, והבטיח שממש בקרוב, המתווכים יופתעו מהשינוי שיהיה. נו, מעז יצא מתוק והמארגנים ביננו, יכולים רק לשמוח מהתפתחות זו אם תהיה כמובן. נמתין וניראה.

 

 ברכה אחרונה מהיו"ר לפני המופע

היום הראשון מאחרינו, יום שכלל הרמת כוסית של מתווכי מודיעין ובראשם היו"ר זאב שומכר,  ארוחת ערב עשירה ושעה של בדיחות קורעות ולעיתים בוטות מידי (לטעמו של חלק מהקהל שהיה מורכב גם מילדי מתווכים) של קובי מימון, וממחר מאות המתכנסים  נכנסים למשטר ולופ  של פאנלים והרצאות. מה שלא יהיה, טוב שכנסים מסוג זה יהפכו למסורת.

ובנימה אישית: בענין נושא דימוי המתווך הישראלי, דימוי העושה עוול רב לרוב המכריע של אנשי הנדל"ן  העובדים קשה ובמסירות, אני רוצה לאמר לראשי לשכת מתווכי הנדל"ן הארצית: היכן שאין פרופסורה אין הכרה ולבסוך גם אין כבוד.

הגיעה העת לשנס מותניים ולגייס לובי חברתי ופוליטי (וזימון חברת הכנסת סוויד היתה התחלה טובה) כדי להחדיר פרופסורה ואקדמיזציה למקצוע כה מורכב. להיות איש תיווך כמו גישור, צריך אופי אבל בלי פרופסורה לא תבוא הכרה ציבורית וממסדית במקצוע.

במקצוע כזה  הדורש מגוון רב של מיומנויות וכישורים אישיים: שימוש בפסיכולוגיה, אסטרטגיה ועוד שלל כישורים שבמקצוע אחר היו נזקקים לתואר, חשוב ואף קריטי, עד שקבלת הרישיון תצריך לימוד במוסד מוכר, לערוך ולארגן סדנאות, קורסים והשתלמויות . הגיעה העת לעשות סדר בתחום, ואף פעם לא מאוחר מידי.

ולראשי יד 2, אני קורא, תפסיקו להביט בכיס של המפרסם, כי יש רבים שלא גומרים את החודש, והמשא הכבד של הפרסום פשוט "הורג אותם". היזהרו כי בסוף יקרה לכם מה שארע לחברות הסללולאר כשנכנסו מתחרים שהורידו מחירים.

ותקנו אותי אם אני טועה.

סוף ערב קורע עם קובי מימון

 

קובי וחברות

 
 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים