כיצד תזהו אם פרופיל הקישורים שלכם מזיק למאמצי קידום האתר?
פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר יכול לתרום לשיפור דירוגיו במנועי החיפוש אך הוא יכול גם להזיק להם. על מנת לבצע קידום אתרים מוצלח, כדאי לדעת מאילו קישורים להיזהר
פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר יכול לתרום לשיפור דירוגיו במנועי החיפוש אך הוא יכול גם להזיק להם. על מנת לבצע קידום אתרים מוצלח, כדאי לדעת מאילו קישורים להיזהר
אם אתם בעלי אתר אינטרנט, ודאי כבר שמעתם על תחום קידום האתרים (SEO) ואולי אפילו שכרתם, או שקלתם לשכור, את שירותיו של איש מקצוע לצורך שיפור ביצועי אתר האינטרנט שלכם. קידום אתרים הוא למעשה תהליך עבודה ממושך הכולל בין היתר אופטימיזציה למבנה האתר ולתכניו, מחקר מילות מפתח, בדיקות מתחרים, ניטור קבוע של תקינות האתר וביצועיו וכמובן, יצירת פרופיל קישורים איכותי ורלוונטי. שילוב נכון ומחושב של כל הפעילויות הללו ישפר את דירוגיו של האתר במנועי החיפוש ויביא תנועת גולשים גדולה וממוקדת יותר לאתר.
לאיכות פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר והיוצאים ממנו יש השפעה גדולה על מידת הצלחתם של מאמצי הקידום. בעבר שלטה בתחום קידום האתרים התפיסה לפיה "כל המרבה הרי זה משובח". מקדמי אתרים היו יוצרים מספר רב של קישורים נכנסים לאתר ללא התחשבות בפרמטרים של איכות או רלוונטיות, ובמקרים מסוימים פעילות זו הסתיימה בפגיעה קשה בדירוגים, שכן גוגל זיהה את הפעילות כבלתי-טבעית ועל כן העניש את האתר. ההשלכות של ענישה זו עלולות להיות כבדות משקל עד כדי כך שהשבתו של האתר לראש תוצאות החיפוש כמעט בלתי אפשרית.
היום אנחנו יודעים כי האיכות חשובה מן הכמות וכי נדרשת חשיבה מעמיקה ויסודית על מנת ליצור פרופיל קישורים איכותי שיתרום למאמצי הקידום ולא יפגע בהם. עם זאת, לצערנו לא כל מקדמי האתרים פועלים כך וייתכן כי מקדם אתרים שעבדתם עמו בעבר כבר יצר קישורים לא איכותיים כאלו, שמהם אולי כדאי להתנער בפני גוגל. אם כן, כיצד תזהו אם לאתרכם נכנסים קישורים לא איכותיים (מזובלים)? לפניכם רשימה חלקית של סוגי קישורים וסוגי פעילויות שמהם כדאי להיזהר:
- קישורים מאתרים שאינם קשורים לתחום שבו עוסק האתר שלכם (לדוגמה אתר העוסק במוצרי קוסמטיקה טבעיים המקבל קישור מאתר העוסק בהשכרת רכב)
- קישורים יוצאים מהאתר שלכם לאתרים אחרים שאינם קשורים לתחום שבו עוסק האתר
- קישורי פוטר המופצים באופן נרחב בכותרות תחתונות של אתרים שונים ותגובות בפורומים עם קישורים שעברו אופטימיזציה המשולבים בפוסט או בחתימה
- כמות גדולה של קישורים הנכנסים לאתרכם ללא פרופורציה לכמות הקישורים של המתחרים
- קצב מהיר מדי של הוספת קישורים נכנסים לאתר
- שימוש במלל קישור (טקסט עוגן) שאיננו מגוון ואשר חושף בבירור את מאמצי הקידום
- שימוש באתרי מאמרים, אתרי לוויין ובלוגים שנוצרו לצורך הוצאת קישורים בלבד
- הפניית קישורים נכנסים לדפי מטרה מקודמים בלבד ולא לשאר דפי האתר
- החלפות קישורים בהיקף חריג ("קשר אליי ואקשר אליך") או תכניות שותפים affiliate
- שימוש בתוכנות או בשירותים אוטומטיים ליצירת קישורים.
פעילויות וקישורים מעין אלו מצד מקדם האתרים עלולות לסכן את אתרכם ועל כן חשוב מאוד לעקוב אחר פעילותו של המקדם ולוודא כי הוא בוחר בדרך הנכונה ביותר ולא בדרך הקלה ביותר. חברת קידום אתרים מקצועית תוכל לא רק להבטיח לכם יצירת פרופיל קישורים איכותי לאתר, אלא גם לאתר את הקישורים הלא-איכותיים הנכנסים לאתרכם ולנסות לטפל בהם.
רוצים להתייעץ לגבי מצב ה-SEO של האתר שלכם? חברת סאו סימפל כאן בשבילכם, ואם תרצו, תוכלו ללמוד כיצד לקדם את האתר בעצמכם בקורס שלנו.