חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות תל אביב והסביבה >>

להצמיח התחלה חדשה

 

חניכי מגמת אקו חקלאות בתיכון החברתי תל אביב יפו הגיעו למלונות בים המלח, פגשו את תושבי שדרות  ויחד איתם הקימו גינה קהילתית חדשה, שתוכל לחזור איתם הביתה, לשדרות, בהמשך *

 

"האדמה היא חלק מתהליך ריפוי ושיקום, והגינה החדשה, שקמה בסמוך לבית המלון שבו מתאכסנים התושבים, היא התחלה של תהליך חשוב ומשמעותי", אמר תם שי, רכז מגמת אקו חקלאות בתיכון * בימים אלה, פועלים חניכי התיכון להקמת גינות קהילתיות ושיקומיות גם בבתי מלון נוספים, אותם יעתיקו התושבים בהמשך יחד איתם, למקום משכנם הקבוע

 הסיפור הזה הוא סיפור של תקווה חדשה, שצומחת מתוך כאב ושבר עצומים.

"זה התחיל מפניה שקיבלתי מאנשים במלון לאונרדו קלאב בים המלח, כולם תושבי שדרות שפונו מביתם ובית המלון הפך עבורם ל’שכונה’ חדשה. התושבים שפנו אלי ביקשו להקים גינה חדשה, שתשמש כמרחב מפגש לתושבים, תחבר את הקהילה ותקל מעט על הגעגועים לגינות הביתיות שטיפחו לאורך השנים בשדרות", מספר תם שי, רכז מגמת אקו חקלאות בתיכון החברתי תל אביב- יפו.

חניכי המגמה, 35 במספר, כולם תלמידי כיתות י’ עד י"ב, נעתרו מיד למשימה החשובה הזו- להחזיר לתושבי שדרות את החיבור לאדמה, שכל כך חסר להם. "עם קבלת הפניה, נסעתי יחד עם החניכים למלון. בדקנו את השטח, עשינו מיפוי צרכים- מה באמת צריכה לכלול הגינה הקהילתית החדשה ומה התושבים היו רוצים בה, בדקנו את כיווני השמש בכמה מקומות שהתלבטנו ביניהם, בדקנו נגישות להשקיה והתלבטנו יחד מה לשתול ואיך. היה לנו חשוב להקים גינה שכולם יוכלו לעבוד בה יחד- מבוגרים לצד ילדים ונוער, ולכן ביקשנו להקים גינה נגישה שאפשר לעבוד בה גם בעמידה, והחשוב מכל- שתיבנה בתוך אדניות , שיאפשרו לתושבים לקחת איתם את הצמחים הביתה, כשישובו לשדרות", אומר תם.

כל המידע שאספו החניכים, חזר איתם יחד לתיכון החברתי ביפו. יחד, בחרו עיצוב לאדניות, שיוכל להתאים לכל הדרישות והצרכים, בחרו את הצמחים שיתאימו לאקלים בים המלח ובהמשך גם לשדרות, התרימו ציוד גינון מחברת ’גני קדם’ שתרמו ציוד רב ואף הגיעו לעזור ביום הקמת הגינה, ויצאו לדרך.

המראה של הקמת גינה חדשה, בתוך מלון, הוא לא שגרתי אבל העניין והרצון להצמיח תקוו החדשה הביא רבים מהמפונים לקחת חלק בפעילות, שיש בה גם פן טיפולי משמעותי. את האדניות הקמנו יחד עם ילדי שדרות ואשקלון ששוהים במלון, ואיתם גם ההורים והמבוגרים. בני 6 עד 60, עבדו כולם יחד מהבוקר על הקמת האדניות, ובצהריים- כבר עבדנו על מילוי האדמה, שתילה, חיבור ההשקיה ועוד. המטרה שהצבנו לעצמנו היתה לתת כמה שיותר אחריות ועוצמה בידיהם של המפונים עצמם- הם בחרו, שתלו, הניחו ועיצוב, ואנחנו הקפדנו לדאוג לפן הטכני, שכלל את ההשקיה וכו’", אומר תם.

מאז הקמת הגינות הראשונות במלון לאונרדו קלאב בים המלח, ידיהם של חניכי מגמת האקו חקלאות בתיכון החברתי מלאות עבודה. הם הספיקו בשבועות החולפים לבנות אדניות נוספות, שהועברו לילדי גני הילדים של קיבוץ בארי, שיוכלו לבנות לעצמם גם הם גינה קטנה, שתוכל לעבור איתם בהמשך למשכן הקבע. גם בביה"ס החדש שהוקם בבית החייל בת"א, הקימו חניכי התיכון גינה טיפולית, שכוללת סדנאות בניה עם תלמידי כיתות ד’-ו’, הקמת הגינה והטיפול בה.

 "לצד כל פעולות ההתנדבות והעשייה של חניכי התיכון, שרתמו את עצמם לסייע לעורף מאז ה7 באוקטובר, הקמת הגינות הקהילתיות נותנת מצד אחד גם עזרה מיידית לילדים ומבוגרים שמצאו עצמם ללא בית בכך שהיא מאפשרת להם חיבור לקרקע ותחושת אחריות על משהו חדש שהם מצמיחים במו ידיהם, ומצד שני, מעניקה המון תקווה לתקומה מחודשת של הישובים שנפגעו קשות וזקוקים לשיקום מהיסוד", אומר אוהד להב, מנהל משותף בתיכון החברתי תל אביב-יפו.

לפרטים נוספים: אורלי בוסקילה נעים / דולפין יחסי ציבור 052-7555713

 
 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים