חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

התקנת חימום תת רצפתי לפני החורף

 

חימום הבית היא משימה לא פשוטה אפילו לחורף בישראל. ישראלים רבים נשענים על מערכת המיזוג הביתית גם בתקופת החורף, אך זה שהיא יעילה בקיץ ומקררת היטב לא אומר שהיא תעשה כך גם את הפעולה ההפוכה. מערכת חימום תת רצפתי לעומת זאת מבצעת עבודה יעילה וחסכונית יותר.

 

חימום הבית היא משימה לא פשוטה אפילו לחורף בישראל. ישראלים רבים נשענים על מערכת המיזוג הביתית גם בתקופת החורף, אך זה שהיא יעילה בקיץ ומקררת היטב לא אומר שהיא תעשה כך גם את הפעולה ההפוכה. מערכת חימום תת רצפתי לעומת זאת מבצעת עבודה יעילה וחסכונית יותר.

מהי המערכת?

מערכת חימום זו פועלת בסגנון מערכת הסקה ביתית אם כי הצינורות של המים החמים עוברים בנקודות שונות. מערכת הסקה ביתית לא מוזנת מחשמל אלא ממים חמים שמחוממים על ידי נפט, סולר או גז. המים מגיעים לרתיחה וברגע שהחום נוצר, ניתן להמיר אותו מהמים לאוויר על ידי שימוש ברדיאטורים או דרך הרצפה. בחימום התת רצפתי, המים זורמים מהמכל שהתחמם מתחת לרצפת הבית ברשת סבוכה של צינורות לכל חלקי הבית ומשם הרצפה מתחממת ובהתאם כך גם שטח הבית.

מדוע התקנת מערכת זו יעילה יותר?

מערכת כזו חסכונית יותר בכסף מהסיבה הפשוטה שהיא לא קשורה לחשמל. בעוד חימום חשמלי גובה עלויות רבות, השימוש בגז או סולר חסכוני יותר. בצורה כזו לא תצטרכו להתפשר על החימום בחורף ותוכלו לקבל רצפה חמימה ונעימה מתי שתרצו בלי לפחד מחשבון החשמל שלא יינזק כלל מההפעלות שלכם.

פתרון שמונע יובש

חימום הבית היא משימה בעייתית בעיקר בגלל פתרונות החימום שרו הישראלים משתמשים בהם. כדי לחמם עם מפזר חום או מזגן יש צורך לבצע הפסקות יזומות כיוון שהחנק מתחיל להשתלט. מערכות אלו פולטות חום שגורם לתחושה של יובש שקשה לשאת בנקודה מסוימת וחייבים לאוורר את המקום. זה לא יקרה במערכת חימום תת רצפתי שתחמם את כל הבית בצורה נעימה עם אדי מים שיוצרים תחושה אחרת.

אויר חם בכל הבית

בעזרת המערכת יהיה חימום אחיד בכל חלקי הבית. אם תביטו בהתקנה של מערכת זו תוכלו לראות שיש דיוק בפריסה שלהם מתחת למרצפות הבית. לעומת זאת, חימום על ידי מזגן, תנור או מפזר חום יהיה נקודתי ויהיו צניחות טמפרטורה מחדר לחדר.

מערכת שמוזנת בנפרד

גם בסופות הכי רציניות בהן יהיו הפסקות חשמל אתם תוכלו ליהנות מחימום שלא מונע מחשמל אלא ממערכת חיצונית אותה תמלאו אחת לתקופה. את הגז או את הסולר תוכלו למלא על ידי קריאה לאחד לחברה שהתקינה וכך אתם מקבלים חימום בלי תנאים ובלי הגבלות.

התקנה מסובכת ויקרה

אם יש חיסרון אחד במערכת חימום תת רצפתי היא ההתקנה. אמנם לטווח הארוך אין ספק שמדובר בבחירה נכונה וחסכונית אך למי שלא מעוניין בבלגן בבית או הוצאות גדולות, צריך לשקול את צעדיו. הקמת המערכת דורשת פירוק של כל הרצפה והתקנה של כל מערכת הצינורות שתיארך לפחות יום אחד שלם. קחו בחשבון שביום הזה לא תוכלו להיות בבית בשלווה ובכל פעם הצוות המתקין יעבור בכל חדר מהכניסה והלאה, לפי זרימת המים. כמו כן, עלות ההתקנה לא מעטה ומגיע לכמה אלפי שקלים אפילו במקום קטן אם כי חשוב לזכור שהתשואה שלכם ברורה לאחר כמה שנות שימוש.

לשקול היטב את ההתקנה

לפני שמתקינים חימום תת רצפתי צריך לשקול את ההתקנה מכמה סיבות. ראשית, צריך להבין איזו סוג רצפה יש לנו. אם יש לכם פרקט מעץ מלא ההתקנה לא תוכל להיות שלמה כיוון שהחימום לא יצליח לעבור את העץ הדחוס שמבודד חום בצורה טובה. אם יש לכם פרקט דו שכבתי או תלת שכבתי יש סיכוי שהרצפה לא תתחמם מהר כמו שאתם חושבים. אם אתם חושבים שההתקנה יקרה ויש לכם בית קטן, יש סיכוי שהיא תועיל עמכם בעוד פרמטרים כמו למשל פינוי שטח הבית מגופי חימום. אל ורק דוגמאות ספורות לדברים שיש לשקול לפני ההתקנה, לטוב ולרע.

 
 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים