חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

5 מקומות שכדאי לראות בסנט פטרסבורג

 

העיר השנייה בגודלה ברוסיה שוכנת על שפת הים הבלטי ומציעה מגוון אדיר של אטרקציות עבור תיירים מכל רחבי העולם. אז מה כדאי לעשות בסנט פטרסבורג ועל מה אסור לוותר? הנה המדריך המלא

 

סנט פטרסבורג נוסדה כעיר בשנת 1703 ובמטרה מוצהרת לספק לצאר פיוטר הגדול אפשרות גישה נוחה ליבשת אירופה. היא שוכנת בצפון-מערב רוסיה על שפת הים הבלטי וכיום נחשבת לעיר השנייה בגודלה במדינה, אחרי מוסקבה. לאורך השנים צברה סנט פטרסבורג מעמד ייחודי וגם מאפיינים קוסמופוליטיים שהפכו אותה למוקד עלייה לרגל עבור תיירים מכל רחבי העולם.

רוצים לדעת מה כדאי לראות בסנט פטרסבורג? הנה כמה הצעות מיוחדות:

  1. המוזיאון הרוסי

בכל טיול מאורגן לרוסיה יספרו לכם על האמנות המקומית ועל מה שמאפיין אותה. אם תרצו לקבל הוכחה לכך תוכלו לעבור ב"מוזיאון הרוסי" בסנט פטרסבורג ולהבין בדיוק במה מדובר. המוזיאון מציג יצירות אמנות רוסיות משלהי המאה ה-19 ויש בו גם חלל לאמנות מודרנית ועכשווית.

  1. מבצר פטרוס ופאולוס

כמובן שסנט פטרסבורג יש גם המון מה להציע בגזרת האתרים ההיסטוריים. תוכלו להיכנס לאווירה הנכונה עם ביקור במבצר פטרוס ופאולוס, לבחון מקרוב את העוצמה הרוסית ביחס למדינות אחרות באירופה ולראות את המבנה שהוקם עוד לפני סנט פטרסבורג עצמה.

הכניסה למבצר אינה כרוכה בתשלום אך ביקור בקתדרלה ובמוזיאונים הקרובים ידרוש מכם תוספת של עוד 100 רובל. בנוסף, במסגרת טיול מאורגן לרוסיה וסנט פטרסבורג נהוג לשלב את מבצר פטרוס ופאולוס יחד עם ארמון יוסופוב שנמצא מחוץ למרכז העיר.

  1. כנסיית הדם השפוך

העם הרוסי ידוע בתלאות שעברו עליו לאורך השנים ואחד המקומות בהם זה בולט במיוחד היא כנסיית הדם השפוך. הכנסייה היא אחד מהסמלים של סנט פטרסבורג והיא מככבת על גלויות ותמונות של העיר. תוכלו לזהות אותה לפי הכיפות הצבעוניות ואריחי החרס וכדאי להקדיש קצת זמן לסיור בחלק הפנימי שבו המוזאיקה גורמת להשתקפות מרהיבה של קרני השמש.

  1. גן הקיץ

רוסיה לא ממש מזוהה עם קיץ, אבל הפארקים של סנט פטרסבורג מציעים חוויה אחרת לחלוטין. "גן הקיץ" למשל נוסד בשנת 1704 כמתחם נלווה לארמון הקיץ של פטר הגדול ואין פלא שהושקעו בו משאבים וכספים רבים.

הגן קרוב למרכז העיר ותוכלו להעביר בו לפחות כמה שעות רגועות ומהנות בלי להתאמץ. יש בו פינות חמד לישיבה, בתי קפה ועשרות פסלים שמוסיפים לו הילה מיוחדת.

  1. שייט תעלות

אמנם לא מדובר במקום ספציפי שמייצג את סנט פטרסבורג, אך זו בהחלט אטרקציה ששווה להשקיע בה את הזמן. שייט תעלות יעביר אתכם בין כל המקומות הסודיים של העיר ויעניק לכם הצצה לתרבות המקומית. השייט יוצא מאזורים שונים ברחבי סנט פטרסבורג וגם הוא כלול בטיול המאורגן.

 
 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים