חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

הליכי בירוקרטיה של תהליכי פונדקאות בחו”ל 

 

לאחרונה, לפחות בעשר השנים האחרונות קיימת בישראל תופעה נפוצה למדי שבו זוגות, שמסיבה כלשהיא אינן יכולים להביא ילד לעולם באופן עצמאי, וצריכים עזרה בהבאת הילד לעולם על ידי אם פונדקאית. על פי החוק בישראל הם רשאים לבצע את ההליך בארץ, אך קיימת תופעה נפוצה של זוגות, הבוחרים לבצע את ההליך בחוץ לארץ מסיבות רבות

 

לאחרונה, לפחות בעשר השנים האחרונות קיימת בישראל תופעה נפוצה למדי שבו זוגות, שמסיבה כלשהיא אינן יכולים להביא ילד לעולם באופן עצמאי, וצריכים עזרה בהבאת הילד לעולם על ידי אם פונדקאית. על פי החוק בישראל הם רשאים לבצע את ההליך בארץ, אך קיימת תופעה נפוצה של זוגות, הבוחרים לבצע את ההליך בחוץ לארץ מסיבות רבות. הבירוקרטיה בישראל היא קשה ומסובכת וגם זוגות, אשר קבלו אישור על ידי ועדת האישורים, עלולים להמתין זמן רב עד שיחילו בתהליך של אם פונדקאית. ישנן ארצות אשר הפונדקאות בה חוקית כמו למשל אוקרינה, והוא מתבצע על הצד המושלם יותר, וההורים זוכים לאחר תהליך קצר להפוך להורים.

מהו תהליך פונדקאות?

תהליך פונדקאות הינו תהליך שבו זוג מפני סיבות רפואיות כמו: אישה שאין לה רחם או שהרחם אינו יכול להחזיק הריון אישה שעברה טיפולי במסגרת ההליך פוריות זרע האב וביצית האם או ביצית של תורמת אחרת מושתלות על ידי טיפולי פוריות באם הנושאת. אישה זו עוברת את תהליך ההיריון והלידה, ובסופה של הלידה האישה מוסרת את הילד להוריו הביולוגיים והילד נרשם על שמם. 

הבירוקרטיה בישראל לעומת חו’’ל 

בישראל הליכי הפונדקאות מלווים בבירוקרטיה קשה ומסובכת המקשה לזוגות רבים לבצע את ההליך. ניתן לציין מספר קשיים כגון, זוגות רשאים לעבור הליך בארץ בכפוף לוועדת אישורים, גיל האם צריך להיות עד גיל 52, לעומת ישראל, תהליך הבירוקרטיה במדינות מסויימות בחו’’ל אינו נוקשה, במיוחד במדינות כמו אוקראינה, ניתן להיכנס בקלות אל המדינה ואין הגבלת גיל כל אישה יכולה להשתמש באם פונדקאית, כמו כן ההליך קצר יותר כי יש נשים שמעוניינות בזה יותר. בנוסף חשוב מאד לדעת כי החוק באוקראינה אינו מחייב את ההורים להיות בקשר עם האם הפונדקאית דבר המפחית את הקשר הרגשי והפחד מההליך כולו. כל החוקים הללו בעצם גורמים לכך שהתהליך יהיה קצר ומהיר ככל האפשר, ובעצם בישראל רק נשאר להוכיח כי התינוק הוא שלכם מבחינה גנטית. 

וכך מתבצע ההליך: 

  • פגישת הכירות – לפני התחלת התהליך, נציגפוריות שלא הצליחו. לכל אותם זוגות קיים פתרון להביא ילד לעולם, באמצעות אם פונדקאית.
  •  החברה נפגש עם הזוגות המיועדים להרות, באמצעות אם פונדקאית. מתבצעת פגישה ראשונית ללא עלות, וללא התחייבות כלל, כמו כן הזוג מקבל את כל המידע המקצועי על התהליך ומתבצעת חתימת חוזה. 
  • איתור אם פונדקאית – המשימה של איתור אם פונדקאית אינה קלה כלל, ומתבצעת בהתאם לרצונות הזוג.
  • הזוג טס לחו’’ל  - לדוגמא באוקראינה, בקייב מבצעים את הבדיקות הראשוניות להתחלת הליך הפונדקאות. 
  • ליווי התהליך על ידי עורכי הדין – כל התהליך עצמו מתבצע על ידי עורכי דין, הדואגים לרווחה של הזוג,

 התחלת טיפולים כמעט מיידית – הטיפולים מתחילים כחודש לאחר תחילת הטיפולים. 

שלבים אחרונים בארץ

אלו שלבי התהליך הבירוקרטי בארץ:

  • יש להביא אל בית המשפט לדיני משפחה את הסכם ההתקשרות עם החברה המבצעת ואת כל הבדיקות והמסמכים, שנתנו לכם במהלך ההיריון.
  • לאחר מכן יש להשיג אישור שבמדינה שבה בוצעה התהליך, ואת ההסכם שבו האם הפונדקאית חותמת על ההליך. 
  • לאחר מכן, מבוצעת דגימת DNA מאחד ההורים, לאחר הלידה נלקחת דגימה דומה מהתינוק היא נשלחת לארץ לבדיקת סיווג רקמות, ולאחר שמתקבלת התשובה החיובית מונפק לתינוק דרכון ישראלי, והוא מגיע לארץ.

 

לסיכום ניתן לראות כי לעומת ישראל תהליכי הבירוקרטיה בארצות אחרות כמו אוקראינה הם קלות, ומאפשרות לזוגות רבים להגשים את החלום שלהם ולהפוך להורים. 

המידע במאמר זה נכתב בשיתוף חברת הזכות להורות אשר מתמחים בהליך פונדקאות בחו’’ל תוך דגש על ליווי מקצועי של צוות מנוסה הפועל שנים בתחום עם רזומה עשיר של לקוחות מאושרים.

 
 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים