חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

איך לגרום לילד שלך להיות צעד אחד לפני כולם

 

בתור הורים טובים אנו רוצים לפתח את הילדים שלנו כמה שיותר, להעניק להם את הביטחון ביכולות שלהם ולתת להם את הכלים להתמצא בעולם שבו הם חיים. כל הורה רוצה לגרום לילדים שלו להיות צעד אחד לפני האחרים, להעשיר את ידע שלו ולפתח את עולמו

 

בתור הורים טובים אנו רוצים לפתח את הילדים שלנו כמה שיותר, להעניק להם את הביטחון ביכולות שלהם ולתת להם את הכלים להתמצא בעולם שבו הם חיים. כל הורה רוצה לגרום לילדים שלו להיות צעד אחד לפני האחרים, להעשיר את ידע שלו ולפתח את עולמו. קיימות דרכים שונות ומגוונות לעשות זאת. החלק הטוב הוא שניתן להתחיל לפתח את היכולות הקוגניטיביות בגיל צעיר מאוד, ולהמשיך ככל שעולים עם הגיל. כי כשהילד מפותח בגיל צעיר מבחינה קוגניטיבית, המיומנויות שלו הולכות ומשתדרגות בבגרותו. 

מדוע חשוב כל כך לפתח את הילדים?

הורים רבים שואלים את עצמם מה הלחץ? מדוע יש צורך לחשוב כל הזמן איך לפתח את הילדים במקום לתת להם להיות ילדים? ובכן, התשובה לכך פשוטה למדיי: פיתוח עצמי אינו חייב לבוא על חשבון הילדות. הילדים עדיין יכולים לשחק ולבחור לבצע את הפעולות המועדפות עליהם, אבל הם ייחשפו לפעולות שמפתחות את המוח. כי גם דרך חוויה ומשחק אפשר ללמוד המון על העולם. צריך רק לבחור את הכלים הנכונים כדי לעזור לילדים להבין את העולם טוב יותר. 

המשחקים המובילים לבני 3 שיקדמו ויפתחו אותם

כל עוד מדובר בילד צעיר, ניתן לפתח את מוחו בדרכים שונות. מומלץ כבר להתחיל בגיל 3. קיימים משחקי חשיבה לגיל 3 שמיועדים לפתח את מוחם של הצעירים בדרך מהנה. קבלו טעימה מהמשחקים האהובים שעושים פלאים:

  • משחק כדורת העשוי מעץ – משחק ידידותי לסביבה המתאים לילדים צעירים. הילד יכול לשחק עם עצמו ולקלוע את הכדור במקומות הנכונים. מדובר במשחק צבעוני ומותאם לפעוטות. 
  • ספר מגנטי – גם אם הילדים עדיין לא יודעים לקרוא, זו לא סיבה לא לרכוש להם ספר. ספר מגנטי של נסיכות, או צורות טנגרם מפתח את החשיבה ומביא את הילדים לעולם הספרים, גם אם הם עדיין לא יודעים לקרוא. 
  • עגלת דחיפה – עגלת דחיפה מעץ הכוללת גם צורות הנדסיות עובדת היטב על שרירי הילד ומפתחת את הפעולות המוטוריות שלו. 
  • מגדל קוביות – מגדל קוביות דמוי אבנים הוא מה שהילד צריך לפיתוח. כשהילד בונה מגדל, הוא מפתח את היכולות המוטוריות והקוגניטיביות שלו. 
  • פאזלים של בעלי חיים – פאזל נחשב למפתח חשיבה מצוין עבור הקטנים. קיימים פאזלים של בעלי חיים שונים כמו כלב, חתול, פיל, תרנגולת, פרה ועוד. 
  • תיק רופא – כל הילדים אוהבים לשחק ברופאים, ובדיוק בשביל זה יש להם תיק עם האביזרים שכל רופא צריך. בדרך זו הם יכולים להכיר את העולם הגדול של הרפואה בצעדים קטנים.
  • תיק כלי עבודה – בדומה לתיק העבודה של אבא, גם לילד יכול להיות תיק שלם של כלי עבודה. דרך משחק זה הילד יכיר את הכלים החשובים שצריכים להיות בכל בית מקרוב. 

כאן לומדים אנגלית בכיף

לאחר שהילדים גדלים קצת, אפשר לערב אותם באפליקציית לימודי אנגלית. כידוע לכל, אנגלית היא השפה הבינלאומית, ולכן חשוב להשקיע בלימוד שלה כבר בגיל צעיר. לימוד קריאה באנגלית משפר את הביטחון של הצעירים בשפה ומפתח את המיומנות שלהם. עם אפליקציה מתאימה יכולים הילדים ללמוד לקרוא בכיף, וכך להיחשף לעולם שלם. ברגע שירכשו את השפה, הציונים שלהם בשפה האנגלית יעלו, הקריאה תשתפר והם יוכלו להתפתח ולהתקדם, ובסופו של דבר להיות צעד אחד לפני כולם. נוסף על כך, ברגע שהילדים ילמדו שפה זרה, אנגלית לצורך העניין, יהיה להם קל יותר לרכוש שפה נוספת דוגמת צרפתית או ספרדית אם ירצו בכך. כמו כן, הביצועים של הילדים בבית הספר ישתפרו פלאים והם לא יצטרכו להשקיע זמן רב כל כך בלימודים. 

 
 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים