חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות תל אביב והסביבה >>

יקירות ויקירי העיר תל אביב-יפו לשנת תשפ”א 2021

 

מועצת עיריית תל אביב-יפו אישרה אמש (ב’) את בחירתם של יקירי העיר לשנת תשפ”א אשר נבחרו על ידי הועדה להענקת אות יקיר העיר תל אביב-יפו. האות יוענק בטקס חגיגי אשר יתקיים ביום העצמאות ה-73 למדינת ישראל, ג’ באייר תשפ”א, 15 באפריל 2021.

 

יקירות ויקירי העיר תל אביב-יפו לשנת תשפ"א 2021
12 זוכות וזוכים באות, מחציתם נשים:
דני קרוון // צדי צרפתי // זהבה אקנין // ידידה בר // צבי תמי גורדון //אדיבה גפן // פרופ’ דני זיפר // שפרירה זכאי // כרם- יה פדן // משה פת // רוני קליימן// מאיר שרעבי
חברי המועצה לשעבר: זאב רפואה // אלי שחר

מועצת עיריית תל אביב-יפו אישרה אמש (ב’) את בחירתם של יקירי העיר לשנת תשפ"א אשר נבחרו על ידי הועדה להענקת אות יקיר העיר תל אביב-יפו. האות יוענק בטקס חגיגי אשר יתקיים ביום העצמאות ה-73 למדינת ישראל, ג’ באייר תשפ"א, 15 באפריל 2021.

האות מוענק לתושבי תל אביב-יפו, בני 70 לפחות בעת קבלתו, אשר מתגוררים בעיר, על פעילות ייחודית וראויה לציון, שעיקרה בתל אביב-יפו או לטובת העיר ותושביה או לכבודם. השנה יחולקו 12 אותות ליקירי העיר הנבחרים, מחציתם לנשים. כמו כן, נבחרו לקבלת האות 2 חברי מועצת העיר לשעבר.

יקירי העיר הנבחרים של העיר תל אביב-יפו מציגים בגיוונם האישי ובקשת תחומי העיסוק שלהם את עושרה האנושי של העיר: נשים וגברים, ילידי הארץ וילידי גלויות ישראל, אנשי רוח ואנשי מעשה, מתחומי המדע, האומנות, התרבות והפעילות החברתית. כולם נבחרו הודות למצוינות נדירה בתחומי פעילותם ועשיה מעוררת השראה למען הכלל – הקהילה והחברה.

יקיר העיר הוא אות שמעניקה עיריית תל אביב-יפו מדי שנה, מאז שנת 1976, לאישים שונים כאות הוקרה על פועלם הציבורי. את היקירים בוחרת ועדה המורכבת מחברי מועצת העיר ומנציגי ציבור. האות מוענק אחת לשנה בטקס ביום העצמאות ל-12 אישים, כמספר שבטי ישראל.

יקירות ויקירי העיר לשנת תשפ"א 2021- תקציר קורות חיים

דני קרוון- פסל, מעצב תפאורות וצייר ישראלי. זוכה פרס ישראל בשנת 1977 ופרס ישראל לפיסול ואמן השלום של אונסק"ו. תכנן תפאורות לתיאטרון, למחול ולאופרה בארץ ובחו"ל וביניהם ללהקת בת שבע שהיה חלק ממייסדיה. עיצב תבליטים להיכל המשפט בתל אביב וקיר האבן באולם המליאה של הכנסת. קרוון הוביל את הדרישה הבינלאומית להכיר בעיר תל אביב-יפו כאתר מורשת עולמית מטעם אונסק"ו. חשף את קיומה של תל אביב כבירת הסגנון הבינלאומי ומרכז חשוב של המודרניזם האדריכלי.

צדי צרפתי- מבמאי התיאטרון והטלוויזיה הבולטים בישראל. מאז 1970 ביים ערבי בידור, מופעי זמר, הצגות תיאטרון ושירים שייצגו את ישראל באירוויזיון. זוכה פרס מפעל חיים של אמ"י ופרס רוזנבלום לאמניות הבמה. מהווה עמוד התווך של עולם התרבות הישראלי והתל אביבי.

זהבה אקנין- ממקימות קבוצת הנשים של פלורנטין אשר הפכה למרחב חשוב לתמיכה הדדית ולפעילות קהילתית עבור תושבות השכונה. חברה בתנועת "אחותי" למען נשים בישראל במסגרתה הקימה קבוצת נשים עבור תושבות דרום תל אביב לקידום פעילות חברתית ופמיניסטית. דמות מובילה בקהילה המקומית המקדישה את זמנה בסיוע לקבוצות המוחלשות ביותר.

תמי גורדון- אשת חינוך שהמעורבות והעשייה החינוכית- חברתית שלה משפיעים וניכרים בעיר. ניהלה במשך 8 שנים את תיכון חדש. זוכת פרס מנהלת מצטיינת של משרד החינוך, פרס מנהלת מצטיינת מטעם ראש העיר ופרס המופת בחינוך ע"ש דימה לוין. מאמינה גדולה בפלורליזם, דמוקרטיה וסובלנות לכל אדם.

אדיבה גפן- סופרת, מחזאית, עיתונאית ואשת חינוך. ניהלה את מערך הדוברות של תאטרון "הבימה". כתבה ספרים ומחזות רבים. חברה בוועד המנהל של אנסמבל סיסטם במרכז הנוער בשכונת עג’מי ביפו. כיום, מ"מ מנכ"ל מכון גנזים בבית אריאלה– עבודה אשר היא עושה במסירות ובהתנדבות מלאה.

פרופ’ דני זיפר- פעל שנים רבות פעל בתחומי האקדמיה חינוך ותרבות בתל אביב. הקים את המחלקה להנדסת תעשייה וניהול וממייסדי הפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב. חינך ולימד דורות רבים של מהנדסים, פרסם מאמרים בכתבי עת מובילים בתחום תכנון וניתוח של מערכות יצור בקרה. בשנת 2006 קיבל פרס מפעל חיים על תרומתו החלוצית לפיתוח תחום הנדסת תעשייה וניהול בארץ.

שפרירה זכאי- שחקנית, מדבבת, במאית, עיתונאית ומתרגמת ישראלית. חלוצת הדיבוב העברי בישראל. שיחקה בתאטרון, בסרטים ובסדרות. תרגמה, הפיקה וביימה את הדיבוב לקלאסיקות הגדולות של "דיסני". חנכה שחקנים וזמרים מובילים בתחום הדיבוב העברי ותמיד הקפידה על שפה עברית עשירה, תקנית וקולחת.

כרם- יה פדן- לגב’ פדן פעילות התנדבותית וציבורית מגוונת, חברות בארגונים ועמותות חברתיות. זוכת אות "יקיר ההסתדרות" במרחב תל אביב לשנת 2006. הייתה פעילה מרכזית בנושאי מעמד האישה וכן פעלה בארגון נעמ"ת ונמנית על מקימי התנועה הפמיניסטית בישראל. שימשה כנציגת הציבור ומגשרת בבית הדין לעבודה בתל אביב-יפו.

משה פת- עו"ד העוסק במשפט אזרחי-מסחרי ומייצג את רוב המערכת הבנקאית בישראל. שימש ומשמש בתפקידים ציבוריים רבים כדוגמת: יו"ר מועצת המנהלים של חברת בניין "הקאמרי" ויו"ר מועצת המנהלים של חברת משכן אמנויות הבמה. חבר מועצת קרן תל אביב לפיתוח. עו"ד פת בולט בהנהגה הציונית הדתית בעיר שנים רבות.

מאיר שרעבי- מראשוני המטפלים של המכורים לסמים. מתנדב במסגרות שונות לרבות בתי סוהר, הנחיית קבוצות תמיכה, אוניברסיטאות מתוך ראייה של הצלת נפשות. ב-1993 מינה אותו יצחק רבין ז"ל כמפקח ארצי על גמילה ושיקום ברשות למלחמה בסמים. במהלך שנים רבות עוסק בטיפול ושיקום מכורים לסמים.

רוני קליימן- יו"ר ועדת הבנייה בקרן תל אביב-יפו. היה מעורב בצורה מיוחדת בפרויקטים מרכזיים כגון: מרכז קהילתי במרכז עופר, שיפוץ והרחבת בניין העירייה הישן בכיכר ביאליק, מוזיאון נחום גוטמן ומרכז "דניאל" לחתירה. בעבר היה יו"ר ועד מנהל של "להקת בת שבע", חבר הנהלה במוזיאון תל אביב. חבר הנהלה ב"העמותה לשימור המורשת התרבותית של תל אביב".

ידידה בר צבי- שימשה כמנהלת פרויקטים מיוחדים באגף שפ"ע בעיריית תל אביב-יפו. ארגנה והפיקה מאות מאירועי תרבות ברחבי העיר וקידמה בעזרתם מיזמים חברתיים-תרבותיים אשר החיו את הפינות הנשכחות ביותר בעיר תוך הפיכתן למוקד משיכה תרבותי וקהילתי עבור התושבים. ידידה שמה דגש לשלב את האוכלוסיות החלשות ביותר – קשישים ואמנים זעירים, במטרה לשלבם בחברה ולייצר להם קהילה ולעודד אותם לקחת חלק ביצירה של העיר.

חברי המועצה לשעבר-
זאב רפואה- שימש כמנכ"ל רשות החברות הממשלתיות באוצר. הוביל את תהליך ההפרטה, ובין ההפרטות הבולטות שהוביל: בזק, פז, ממן וחיפה כימיקלים. שימש כיו"ר הוועדה לשילוב אוכלוסיות נוספות בדירקטוריונים של חברות ממשלתיות. כיהן כחבר מועצת העיר תל אביב בשנים 1988-1984.

אלי שחר- עסק בקידום המודעות לחשיבות תל אביב כמטרופולין ולקידום אוכלוסיות מודרות. בין השאר כלכלן במחלקה לעזרה הדדית בהסתדרות, גזבר נעמ"ת וחבר בוועד הפועל של ההסתדרות. כיהן כחבר מועצת העיר תל אביב בין השנים 1989-1993 ופעל רבות בתחום איכות הסביבה.

לפרטים נוספים, דוברות עיריית תל אביב-יפו, 03-7244720, dovertlv@tel-aviv.gov.il

 
 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים