חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

”מקופלת” בקו התפר שבין מופשט לפיגורטיבי

 

האמנית שלומית קופף מציגה בתערוכת היחיד ”מקופלת” בבית האמנים בתל אביב יצירות ייחודיות: מעין פסלי קיר השוברים את הפורמט הבורגני של ציור על קנבס המתוח על מסגרת עץ

 

האמנית שולמית קופף מציגה בימים אלו בבית האמנית בתל אביב תערוכת יחיד בשם: "מקופלת". אוצר התערוכה הוא: אריה ברקוביץ’. עבודותיה של שולמית קופף צועדות על קו התפר בין מופשט לפיגורטיבי, מעין פסלי קיר השוברים את הפורמט הבורגני של ציור על קנבס המתוח על מסגרת של עץ.  

קופף החלה את הסדרה עם ציורים על בד – 2 מטר על מטר – של דרכים שמתפתלות, משוטטות, מתעגלות, נפגשות, מתרחקות וחוצות האחת את השנייה. לא כל אלה שמשוטטים הלכו לאיבוד. מכיוון שדרכים וקווים יכולים להתקפל אחורה במרחב של זמן, החלה קופף לקפל את הקנבס וליצור מפגשים חדשים בין הקווים, מעיין חורי תולעת. בהמשך החלו העבודות לצבור נפח כמעט בדרך לפיסול.

קופף משחקת משחק משוחרר, קצת פראי ומשולח רסן כדי לגלות עד כמה אפשר למתוח קנבס, והיא לא מפחדת לקרוע אותו עם סכין כדי להשחיל דרכו קנבס אחר. אם כבר קנבס מתוח, אז היא מציירת על הצד האחורי, לא הלבן.

השאלה שמעסיקה אותה היא סקרנות תמידית: ״מעניין מה יקרה אם": "אם אתן לגל ים להציף ציור שרק עכשיו ציירתי?", "אם אקמט את הבד קמטים קמטים וארחף מעליו עם מברשת טבולה בדיו יפני שחור?". למעשה, היא מחברת בין המוכר, הנגלה והידוע לבין הנסתר והמסתורי, היא חושפת טפח ומסתירה טפחיים בדרכה ליצירה המוגמרת.

היא משלבת קולאז’ של צילומי וינטאג’ בשחור-לבן, חלקם קרועים, טעונים ברבדים של זיכרונות. היא איננה מקלה על צופיה. כנות אמנותית אותנטית בונה את יצירותיה, היא נאמנה לתחושותיה ויוצרת בצורה אימפולסיבית ישירה הבוקעת מעולמות הרגש שלה.

יצירה של שולמית קופף. צילום פרטי

עבודותיה אינן נופלות בקלות לקטגוריה ולא ממש מופשטות: פה גדר תיל, שם אישה תשושה סוחבת מטען כבד בדרך האינסופית, ופה רמז לדם. זהו אינו ציור מסורתי על בד מתוח, לא פיסול וללא יציבות, אולי בדרך לסוג של מיצב, התחלה של פריצת גבולות. יש גם אלמנט של הקרבה: חלקים שלמים של בדים מצוירים הוסתרו והוקרבו בקיפול.

בתערוכה זו מקבל המונח "זיכרון" משמעות חדשה אצל קופף: יש ביטוי משמעותי לפרידה מהעבר ומהכאב,  תוך בנייה מתמדת של חוויות חדשות. עבודותיה מרהיבות ביופיין, מסקרנות, מסתוריות, אסתטיות לעין וניחנות בקומפוזיציה ובקצב קבוע. הצופה מתמודד עם חלקים אשלייתיים ומציאותיים בעת ובעונה אחת, עד קבלתה של השלמות החדשה.

תערוכת היחיד "מקופלת" של שולמית קופף מוצגת בבית האמנים בתל אביב, רחוב אלחריזי 9, תל אביב, עד ל-13.3.21.

האתר של האמנית: Www.shulakopf.com

דף האינסטגרם של האמנית: https://www.instagram.com/artistshulakopf/

שעות הביקור בתערוכה: ב’-ה’: 13:00-11:00, 19:00-17:00,  
ימי שישי: 13:00-10:00, שבת: 14:00-11:00.

 

 
 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים